تنگی کانال نخاعی (Spinal Stenosis) + هزینه عمل جراحی آن در 1402

تشخیص تنگی کانال نخاعی

تنگی کانال نخاعی چیست

ستون فقرات آناتومی خاصی دارد که باعث شده است که ما بتوانیم در جهت های مختلف حرکت کرده و بچرخیم. این ستون فقرات از مهره هایی تشکیل شده است که بر روی یکدیگر می لغزند و در بین این مهره ها و در کانال نخاعی نخاع موجود است.

اعصاب نخاعی که از حفره های بین مهره ای بیرون می آیند اعصاب محیطی را شکل می دهند.زمانی که جا برای اعصاب نخاعی تنگ می شود و تحت فشار قرار می گیرند، به تنگی کانال نخاعی یا تنگی اعصاب نخاعی دچار می شویم. تنگی کانال نخاعی یکی از انواع بیماری ها و مشکلات ستون فقرات است.

بررسی شرایط بیمار

تنگی کانال نخاعی در اثر چیست؟

از دلایل تنگی کانال نخاعی می توان به برخی از بیماری های ارتوپدی مثل دیسک کمر و گردن، آرتروز گردن، تنگی کانال نخاعی مادرزاد، کیست های نخاعی و شکستگی یا آسیب دیدن ستون مهره ها اشاره نمود.

انواع تنگی کانال نخاعی

تنگی کانال در دو بخش از ستون فقرات معمولا رخ می دهد که کمی انحنا دارند.

این دو بخش انحنادار اصلی گردن و کمر هستند. پس این تنگی کانال نخاعی می تواند در بالای ستون فقرات (گردن) و یا پایین ستون فقرات (کمر) اتفاق بیفتد.

تنگی کانال نخاع در گردن

گردن انسان شامل ۷ مهره ی گردنی است که در میان آنها اعصاب نخاعی گردنی نیز وجود دارد،زمانی که فضای بین استخوانی کم  شود اعصاب نخاعی را تحت فشار قرار می دهد و منجر به تنگی کانال نخاعی می شود.

تنگی کانال نخاعی گردن می تواند اعصاب مرکزی،اعصاب محیطی و اعصاب مخلوط را تحت الشعاع قرار دهد.

دانستن این نکته جالب است؛که گاهی اوقات تنگی کانال نخاعی گردن از علائم بوجود آورنده ی آرتروز گردن نیز هست که می تواند باعث بوجود آمدن علائم عصبی نیز شود. در مواقعی نیز امکان دارد دیسک گردن منجر به این اتفاق شود.

برای اینکه متوجه ابتلا به تنگی کانال شویم ، پزشک باید شرح حال ما را بگیرد و پس از بررسی های لازم ،برای تصویربرداری و مطالعات و بررسی های مکمل اقدام نماید.

درد و ناراحتی از علائم اصلی تنگی کانال نخاعی است و می تواند فعالیت های روزانه ی افراد را تحت الشعاع قرار دهد.

توضیح 3 نوع تنگی کانال نخاعی

تنگی کانال نخاعی کمر

این تنگی کانال زمانی رخ می دهد که تنگی فاصله‌ی بین مهره‌ای ها در مهره های قسمت پایین کمر باشد. در این حالت نخاع فرد تحت فشار قرار می گیرد و فرد درد را احساس می کند. اعصاب محیطی نیز تحت فشار قرار می گیرد و می تواند باعث ایجاد علائمی شود .

تنگی کانال کمر در اثر دیسک کمر هم می تواند به وجود بیاید که باید تحت نظر پزشک ارتوپد و متخصص مغز و اعصاب قرار بگیرد.

علائم تنگی کانال نخاعی

درد گردن، درد قسمت پایینی کمر، درد سیاتیک، درد در ناحیه شکم، ضعف پاها، دردی که با ایستادن روی پا تشدید می شود و با دراز کشیدن و تکیه دادن به جایی تسکین پیدا می کند. اینها علائم اصلی تنگی کانال نخاعی است.

در ادامه به تعدادی از علائم و نشانه های تنگی کانال نخاعی اشاره می کنیم:

1- کمر درد

کمردرد از علائم تنگی کانال نخاعی است که تمام بیماران نخاعی آن را تجربه نمی کنند. به وجود آمدن این درد به شدت آرتروز وابسته است،

برخی از بیماران تنگی  کانال هیچ علائمی از کمردرد در آنها دیده نمی شود به همین دلیل وقتی به ایشان گفته می شود که دچار تنگی کانال نخاعی شده اید تعجب می کنند و باورشان نمی شود که چنین مشکلی دارند.

عصب های نخاعی حس بخش های خاصی از بدن را تقویت کرده و بنابراین فشار روی این عصب ها گاهی اوقات با درد نواحی تحت پوشش را به همراه دارد.

درد سیاتیک که با درد باسن همراه است و در پایین پا منتشر می شود نیز حاصل تنگی کانال نخاعی است.

ستون فقرات دچار تنگی کانال نخاعی

2- سیاتیک  (یا درد سوزشی در پاها و باسن)

با فشار آمدن در عصب های نخاعی ، درد در ناحیه های تحت پوشش این عصب ها برانگیخته می شود. این درد که همراه با سوزش است از باسن شروع شده و تا پایین پا منتشر شده و به کف پا منتهی می شود.

3- بی حسی یا گزگز باسن یا پاها

در اثر تنگی کانال نخاعی، فشار روی عصب ها افزایش پیدا می کند و علاوه بر درد سوزش فرد دچار بی حسی و گزگز نیز می شود. البته تمام بیماران هر دو علامت سوزشی و بی‌ حسی و گزگز را تجربه نمی کنند.

4- افتادگی پاها یا ضعف پا

به محض اینکه فشار به میزان مشخصی می رسد یکی از پاها یا هردوی آنها دچار ضعف می شوند. بعضی از بیماران به ندرت بیچاره افتادگی پا می شوند  یا اینکه احساس کنند پایشان روی زمین کشیده می شود. با چند قدم راه رفتن بیمار باید خم شود یا بنشیند.

بر روی مطالعات انجام شده بر روی مهره های کمر خم شدن بیمار رو به جلو فضای بین مهره ها را افزایش می دهد و فشار را از روی نخاع برمی‌دارد. درد بسیاری از بیماران تنگی نخاع با رو به جلو خم شدن کم می شود و درد اصولا با راه رفتن و به هنگام برخاستن و ایستادن بیشتر می شود، در این حالت پیاده روی بیشتراز دویست یا سیصد متر باعث تشدید درد خواهد شد نیاز بیمار به خم شدن و ایستادن و استراحت های مکرر در اثر گرفتگی عضلات پا گزگز آنها از علائم اصلی تنگی کانال نخاعی است. کاهش حس جنسی و کم شدن فعالیت های جنسی نیز از تبعات تنگی کانال در آقایان است.

اختلال در ادرار و مدفوع که بسیار نادر است ،ممکن است نیاز به عمل جراحی داشته باشد.

5- تغییر حالت در اندامها

خم کردن رو به جلوی ستون فقرات در زمان راه رفتن علائم بیماران تنگی کانال نخاعی را برطرف می سازد. دراز کشیدن و بالا آوردن زانوها تا قفسه سینه هم باعث تسکین یافتن علائم می شود. در این حالات فضای در دسترس عصب ها بزرگ تر می شود و در نهایت بیمار می‌تواند مسافت بیشتری طی کند.

تشخیص تنگی کانال نخاعی

اولا باید به علائم توجه کنیم و باید نسبت به علائم بسیار حساس باشیم در صورت مشاهده این علائم به پزشک متخصص مراجعه نماییم. با مراجعه به پزشک ارتوپد یا متخصص مغز و اعصاب و بعد از ارائه ی شرح حال و معاینه ی فیزیکی پزشک با آزمایش ها و بررسی های زیر را تجویز خواهد:

  • تصویربرداری با اشعه ی ایکس که استخوان ها را نشان می دهد  و می توان از این  راه تنگی کانال را تشخیص داد.
  • عکس ام آر آی که می توان به کمک آن اعصاب، تومورها و دیسک ها را با دقت مورد بررسی قرار داد.
  • تصویربرداری با سی تی اسکن که نخاع و اعصاب را نشان می دهد

درمان تنگی کانال نخاعی

برای درمان این مشکل نخست باید علت بروز این مسئله در ستون فقرات مشخص شود، زمانی که مشخص شد علت بروز این مشکل از کجاست می توان برای درمان هرچه بهتر و دقیق تر اقدام نمود. و این پروسه را باید متخصص ارتوپد انجام دهد.

عمل تنگی کانال نخاعی چگونه است؟

یکی از روش های درمانی این مسئله عمل جراحی این ناحیه است، عمل جراحی روش تهاجمی است و در زمانی به کار گرفته می شود که روش های دیگر کارساز نباشند و چاره ای غیراز حراجی وجود نداشته باشد.

اگر نخاع درحال آسیب دیدن است و راه درمان دیگری کارساز نیست تنها راه جراحی است. اکثر افرادی که دچار تنگی نخاعی می شوند نیازی به جراحی ندارند ، اما در شرایط زیر تصمیم به جراحی گرفته می شود.

  • علائم تنگی کانال شدید و تحمل آن برای فرد بیمار غیر قابل تحمل باشد.
  • درد به دلیل فشار مستقیم بر طناب نخاعی است.
  • راه رفتن و تعادل برقرار کردن برای فرد بیمار سخت می شود
  • کنترل ادرار و مدفوع را از دست می‌دهد

روش های دیگر درمان تنگی کانال نخاعی

  • عمل جراحی تنگی کانال با کمک لیزر
  • درمان گیاهی این مشکل
  • حرکات اصلاحی برای تنگی کانال
  • پیاده روی
  • درمان تنگی کانال با کایروپراکتیک
  • استفاده از دارو برای تنگی کانال: فشارهایی که رو عصب ها است از ورمی التهابی ناشی می شود، بنابراین مصرف داروهای غیر استروئیدی ضد التهاب مثل آسپرین و ایبوپروفن‌ باعث کاهش ورم و التهاب می شود و علائم تنگی کانال نخاعی کاهش می یابد.
  • استراحت: استراحت بعداز شروع دوباره ی فعالیت تدریجی مفید است و تمرین های هوازی مثل دوچرخه سواری و دوچرخه ثابت توصیه می شود.
  • فیزیوتراپی: از ترکیب درمان غیرفعال و نرمش و حرکت های اصلاحی شامل می شود. درمان غیرفعال همانند کمپرس سرد و کمپرس گرم، التراسوند، تحریک الکتریکی و ماساژ.
  • این روش ها عضلات را شل می کند و و همینطور منقبض می‌ کند و باعث تسکین درد و ناراحتی بیمار می‌ شود و فرد را آماده درمان فعال می کند.
  • حرکت های اصلاحی نیز، تمرین های کششی و تجویزی را برای پایدارتری ستون فقرات، افزایش قدرت، استقامت و انعطاف پذیری دربر می گیرد.

نحوه خوابیدن با تنگی کانال نخاعی

مشکل تنگی کانال نخاعی فشار بر اعصاب نخاعی شماست. موقعیت های مختلف خوابیدن باعث فشار بیشتر می شود. علاوه بر این، نوع تشک نیز می تواند بر سلامت ستون فقرات شما تأثیر بگذارد.

بهترین تشک برای تنگی کانال نخاعی تشک سفت است. این نوع تشک به شما شرایط مناسبی می دهد و می تواند سلامت ستون فقرات شما را بهبود بخشد. برخی از بیماران دریافتند که بالش بین پا هنگام خواب با کمردرد کمک می کند. تکیه گاه اضافی پا، ستون فقرات و لگن را در یک راستا قرار می دهد تا فشار از ناحیه مشکل را کاهش دهد.

بهترین وضعیت خواب برای تنگی ستون فقرات کمری
خوابیدن با کمردرد صرف نظر از علل آن دشوار است. ممکن است در طول شب وضعیت خوابیدن را تغییر دهید. بیایید نگاهی به بهترین وضعیت خوابیدن برای تنگی نخاع بیندازیم.

1- به پشت خوابیدن
بهترین حالت برای خوابیدن با درد کوله پشتی است، به خصوص اگر تشک سفت داشته باشید که به شما کمک می کند.

اگر تشک نرم تری را ترجیح می دهید، بهتر است پاهای خود را بالا بیاورید تا فشار وارد بر ناحیه کمر خود را کاهش دهید. زمانی که به پشت می‌خوابید، باید پشتیبان مناسبی برای سر و گردن خود داشته باشید.

خوابیدن به پشت بهترین حالت خوابیدن برای لغزش دیسک است در صورتی که باعث ایجاد LSS شما شده است.

2- خوابیدن به پهلو
برخی از افراد با خوابیدن به پشت مشکل دارند، و در حالی که شما می توانید خود را برای انجام این کار آموزش دهید، ممکن است دشوار باشد. اگر به دلیل سایر مشکلات سلامتی نمی توانید به پشت بخوابید، سعی کنید وضعیت خواب خود را به پهلو تغییر دهید.

می توانید از بالش ها برای تراز کردن شانه ها و لگن خود استفاده کنید تا ستون فقرات شما پیچ خورده یا خمیده نباشد.

در تصویر اعصاب کانال نخاعی را می بینید

هزینه عمل جراحی تنگی کانال نخاعی

هزینه عمل یکی از دغدغه های بیمارانی است که قصد جراحی تنگی کانال نخاعی دارند. این عمل جراحی مرتبط با ستون فقرات است و بسیاری از بیماران از این عمل حراجی تحت نظر یک جراح ماهر رضایت کامل دارند.

زمانی که بیمار نیاز به جراحی دارد طبیعی و قابل درک است که به هزینه های جراحی فکر کند و به خصوص هزینه های که ممکن است تحت پوشش بیمه نباشند.در ادامه به برخی از فاکتورهای که در هزینه عمل جراحی تنگی کانال نخاعی تاثیرگذار است می پردازیم.

کاهش هزینه ها با پوشش بیمه

اکثر بیمه های درمانی، عمل جراحی دیسک کمر را پوشش می دهند. هزینه های این عمل جراحی که ممکن است توسط بیمه پوشش داده شود به عوامل بستگی دارد که عبارتند از:

  • نوع قراردادی که بیمار با شرکت بیمه دارد.
  • سقف اعتباری که بیمه برای این جراحی تعیین کرده است.
  • بیمه بیمار آزمایشات و… را پوشش می دهد یا خیر؟

تاثیر بیمه تکمیلی بر نوار عصب و عضله

فاکتورهای موثر بر هزینه عمل دیسک کمر

به طور کلی، هزینه های جراعی تنگی کانال نخاعی شامل موارد زیر است:

  • عکسبرداری آزمایشات مورد نیاز قبل/بعد عمل
  • اتاق عمل و ریکاوری
  • دستمزد جراح
  • متخصص بیهوشی
  • بستری شدن در بیمارستان/مرکز پزشکی
  • فیزیوتراپی
  • داروهای بعد از جراحی

۱-رادیولوژی و آزمایشات لازم

قبل از انجام هر عمل جراحی به یکسری آزمایش و عکسبرداری نیاز هست که طبق نظر و تجویز دکتر باید انجام شود. این موارد نیز در هزینه نهایی تاثیرگذار هستند.اگر بیمه تحت پوشش بیمه باشد می تواند با مراجعه به مراکزی که بیمه فرد را پوشش می دهد می تواند هزینه های عمل جراحی را کاهش دهد.

۲-دستمزد جراح و تیم پزشکی

دستمزد پزشک جراح متناسب با تبحر، دقت و تجربه ای که دارد متغیر است. جراح متبحر با توجه به تجربه ای که دارد کمک می کند تا بیمار با حداقل ریسک و عوارض این جراحی را انجام دهد. بنابراین دستمزد یک جراح با تجربه و ماهر با یک جراح کم تجربه مسلما متفاوت خواهد بود. دستمزد سایر پزشکان اتاق عمل نیز بر هزینه نهایی تاثیرگذار است.

۳-اتاق عمل و ریکاوری

باتوجه به امکانات اتاق عمل و ریکاوری هر بیمارستان ممکن است هزینه درخواستی متفاوت باشد.

۴-تجهیزات/متریال مورد نیاز

پزشک جراح متناسب با شرایط بیمار تجهیزات و مواد (پلاتین یا پروتزهای خاص) استفاده خواد کرد بنابراین بیمار باید برای تخمین هزینه جراحی این موارد را در نظر بگیرد.

۵-زمان بستری در بیمارستان

پزشک جراح با توجه به شرایط بیمار و نوع عمل جراحی تعیین می کند که بیمار چند روز در بیمارستان باید بستری باشد.بنابراین از دیگر عوامل تاثیرگذار در هزینه نهایی عمل جراحی تنگی کانال نخاعی، تعداد روزهای موردنیاز برای بستری در بیمارستان است.

کنترل هزینه ها

مهم ترین و بهترین راه برای کنترل هزینه های مربوط به بمیاری دیسک کمر و تنگی کانال نخاعی این است که با مشاهده علائم بیماری به پزشک مراجعه کرده و درمان را شروع کنید.

تفاوت کانال نخاعی نرمال و غیر نرمال

درمان تنگی کانال نخاعی با لیزر

در درمان تنگی کانال نخاعی با لیزر، دکتر برش‌های کوچکی ایجاد می‌کند تا بافتی را که به اعصاب فشار وارد می‌کند، را بردارد. پس از برداشتن این بافت، باید علائم شما از بین برود یا کاهش یابد. جراحی لیزر نسبت به جراحی سنتی کمتر تهاجمی است، که معمولاً به معنای از دست دادن خون کمتر و خطر کمتر عفونت است.

اگر احساس سنگینی در اندام های خود داشته باشید، ممکن است کاندیدای خوبی برای جراحی با لیزر باشید، که نشانه آن است که سیگنال های عصبی شما به درستی به اعصاب شما نمی رسد. اگر درمان های محافظه کارانه کمکی نکرد، ممکن است پزشک جراحی با لیزر را توصیه کند.

با این حال، مانند هر نوع جراحی تهاجمی، خطرات مرتبط با این روش وجود دارد. وقتی دکتر شما را معاینه می کند، او یک ارزیابی کامل به شما می‌دهد، به همه سؤالات شما پاسخ می‌دهد و گزینه‌های درمانی شما را مورد بحث قرار می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر، همین امروز به صورت آنلاین یا تلفنی با کلینیک ویستان قرار ملاقات رزرو کنید.

تنگی کانال نخاعی با طب سوزنی

اگر به دنبال طب سوزنی برای کمردرد خود هستید، ابتدا باید یک تشخیص دقیق از علت درد دریافت کنید. در بیماران مبتلا به تنگی کانال نخاعی، سابقه پزشکی احتمالاً یک یا چند مورد از علل بالقوه زیر را نشان می دهد:

  • آسیب های ستون فقرات، زمانی در گذشته.
  • اقدامات جراحی قبلی روی ستون فقرات شما
  • تومورهای روی ستون فقرات یا نزدیک آن.
  • بیماری های استخوانی مانند پوکی استخوان.
  • روماتیسم مفصلی.

همه این شرایط می تواند منجر به باریک شدن ستون فقرات شود که علت مستقیم اصلی تنگی ستون فقرات کمری است. در اکثریت قریب به اتفاق بیماران، این علل ریشه ای تنها پس از 50 سالگی به صورت تنگی نخاع ظاهر می شوند.

از تکنیک‌های دستی و طب سوزنی با روش‌های مختلف می‌توان برای تسکین درد و ناراحتی قابل توجه ناشی از سفتی بافت نرم ثانویه و اسپاسم عضلانی استفاده کرد. استفاده از طب سوزنی در تسکین موفقیت آمیز درد بسیار موثر است. اگرچه تحریک الکتریکی معمولاً در درمان های معمولی برای کاهش درد و شل کردن بافت نرم استفاده می شود، قرار دادن سوزن های طب سوزنی به تحریک اجازه می دهد تا عمیق تر نفوذ کند و ساختار درگیر را مستقیماً تحت تأثیر قرار دهد.

با این حال، اعتماد فزاینده‌ای به درمان‌های جایگزین و تکمیلی، مانند طب سوزنی برای تنگی نخاع وجود دارد، که طبق یک مطالعه گسترده روی افراد مبتلا به کمردرد در سال 2008، تا حدودی درد را برای اکثر بیماران مورد مطالعه تسکین داده است. تسکین درد طولانی مدت بر اساس علت درد متفاوت است. با این حال، این مطالعه و سایر موارد مشابه آن نشان می دهد که طب سوزنی برای کمردرد می تواند یک روش موفق برای ارائه درجه ای از تسکین درد باشد.

متخصص تنگی کانال نخاعی تهران

پزشک باید اطلاعات خود را به روزرسانی کند. بهترین متخصص جراح تنگی کانال نخاعی باید اطلاعات خود را به روز کرده تا بتواند به بیمار خود کمک کند. از دیگر ویژگی های یک متخصص داشتن تجربه و مهارت کافی در آن زمینه است. یک پزشک با تجربه به راحتی می تواند بیماری شخص را تشخیص داده و در درمان آن بهترین روش را انتخاب کند.

در کنار تجربه و مهارت جراح، امکانات و تجهیزات مرکزی که عمل جراحی در آن انجام می شود نیز مهم است. تجهیزات خوب و پیشرفته در روند جراحی تاثیر بسزایی دارد.

بهترین کلینیک مغز و اعصاب تهران شبانه روزی باید به گونه ای باشد که محیط بسیار دوستانه و راحتی را برای بیماران فراهم کند تا آنها بتوانند با اطمینان و اعتماد بیشتری به درمان خود بپردازند.

در کلینیک تخصصی مغز و اعصاب ویستان، بیمارانی با بیماری‌ های جدی و حساس مراجعه می ‌کنند و بنابراین، محیط پزشکی به گونه ای طراحی شده است که برای بیماران آرامش بخش می باشد و بیماران به راحتی می توانند با پزشکان و پرستاران خود در ارتباط باشند و به سوالات خود پاسخ دهند.

بهترین دکتر فوق تخصص مغز و اعصاب در تهران

در کلینیک ویستان بهترین پزشکان متخصص مغز و اعصاب فعالیت دارند. از جمله متخصصین مغز و اعصاب در کلینیک ویستان عبارتند از:

دکتر شبنم رفیع زاده

دکتر شبنم رفیع زاده متخصص مغز و اعصاب با تجربه و مهارت در تشخیص و درمان بیماری های مغز و اعصاب است. او دارای مدرک دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران است و در حال حاضر در بهترین کلینیک مغز و اعصاب تهران شبانه روزی به عنوان متخصص مغز و اعصاب فعالیت می کند.

دکتر رفیع زاده در زمینه های مختلفی از جمله سردردها، بیماری های بینایی، بیماری های عصبی و روانشناختی، بیماری های حرکتی و … تخصص دارد. به علاوه، او عضو انجمن مغز و اعصاب ایران و انجمن علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

دکتر شبنم رفیع زاده

دکتر شهربانو کاظمی

دکتر شهربانو کاظمی یکی از متخصصان نوار عصب و عضله در ایران است. او دارای مدرک دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران است و به عنوان استادیار در دانشگاه علوم پزشکی تهران فعالیت می‌کند. دکتر کاظمی در تشخیص و درمان بیماری ‌های مربوط به نوار عصب و عضله تخصص دارد و می‌ تواند برای بیمارانی با بیماری ‌های مختلف مانند بیماری‌ های عصبی، بیماری ‌های حرکتی و … درمان ارائه دهد. او همچنین در مراکز درمانی مختلف در تهران از جمله کلینیک ویستان به عنوان متخصص نوار عصب و عضله فعالیت می‌ کند.

دکتر مهسا موسوی

دکتر مهسا موسوی یکی از متخصصان مغز و اعصاب در ایران است. او دارای مدرک دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران است و در حال حاضر به عنوان متخصص مغز و اعصاب در بیمارستان‌ های مختلف در تهران از جمله کلینیک ویستان فعالیت می ‌کند. دکتر موسوی در تشخیص و درمان بیماری‌ های مربوط به سیستم عصبی مرکزی و حرکتی تخصص دارد. او می ‌تواند در تشخیص و درمان بیماری ‌هایی مانند سکته مغزی، اپیلپسی، بیماری پارکینسون، بیماری های عصبی چشم و … به بیماران کمک کند. همچنین، دکتر موسوی علاوه بر فعالیت در بیمارستان ‌ها، در مراکز آموزشی مختلف نیز به عنوان استادیار فعالیت دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید 02144387785