مراقبت های بعد از پی آر پی زانو |9نکته کلیدی+نحوه تزریق،هزینه و مزایا

مراقبت های بعد از عمل پی آر پی زانو|نحوه تزریق+هزینه،مزایا و معایب

پس از پلاسمای غنی از پلاکت، زانو  شما زمان بسیار کمی از کار می افتد،حتی ممکن است که بتوانید در همان روز به سر کار خود بازگردید. اما توصیه می شود تا چند روز بعد از عمل استراحت کنید و مراقبت های بعد از پی آر پی زانو را انجام دهید تا مطمئن شوید که روند بهبودی شما به خوبی پیشرفت می کند و نتایج بهینه ای از روش خود خواهید داشت.

1_حداقل به مدت هشت ساعت محل تزریق را لمس نکنید،مالش یا ماساژ ندهید.

2_تا هشت ساعت پس از درمان از استحمام، دوش گرفتن یا شنا خودداری کنید.

3_دارو، ویتامین یا مکمل ها را بعد از تایید پزشک متخصص، مصرف کنید.این مورد همه مکمل های غذایی، گیاهان دارویی، داروهای ضد درد و حتی ماری جوانا و CBD که برای هفته بعد از درمان است را شامل می شود. پزشک ممکن است تیلنول را به عنوان تسکینی برای درد تجویز کند.

4_از قرار دادن یخ یا حرارت در محل به مدت سه روز پس از تزریق خودداری کنید.

5_به مدت شش ساعت از لوسیون، روغن روی محل تزریق استفاده نکنید.

6_تا سه روز بعد، از انجام فعالیت های سنگین و ورزش خودداری کنید.

7_حداقل تا سه روز بعد از عمل سیگار نکشید و الکل مصرف نکنید. هر دوی اینها می توانند روند بهبودی را مختل کنند و سیگار کشیدن ممکن است اثربخشی درمان را کاهش دهد.

8_هیدراته بمانید و غذاهای سالم و مغذی بخورید.

9_ممکن است بعد از درمان، حساسیت، تورم و قرمزی در محل تزریق را تجربه کنید. حتی ممکن است کبودی را تجربه کنید. اگر این علائم بدتر شد یا تغییر کرد یا بعد از 10 روز از بین نرفت، به پزشک مراجعه کنید.

مراقبت های بعد از پی آر پی زانو چگونه است

فهرست مطالب

مراقبت های بعد از پی آر پی زانو ( PRP knee)| 4 هفته بعد از عمل

برای انجام مراقبت های بعد از پی آر پی زانو لازم است نکات مهمی را بدانید. در این زمان، فعالیت های روزانه خود را به تدریج افزایش دهید، می توانید تمرینات را شروع کنید. ورزش مناسب بخش مهمی از نتایج بلندمدت است.

بیشتر بدانید: دکتر پی آر پی زانو در تهران | معرفی بهترین متخصص prp در 1403

یخ را می توان4-3 بار در روز به مدت20-15 دقیقه،استفاده کرد.

داروهای ضدالتهابی (مانند ایبوپروفن و ناپروکسن) را می توان برای کمک به کنترل درد باقیمانده در این زمان مصرف کرد، طبق دستور مصرف شود.

از مصرف نوشیدنی های الکلی، سیگار کشیدن یا مقادیر زیاد کافئین اجتناب کنید.

بهترین مرکز PRP زانو تهران در سال 1402- دکتر شهربانو کاظمی

مراقبت های دارویی بعد از عمل پی آر پی (PRP)

یکی دیگر از روش های مراقبت های بعد از پی آر پی زانو مراقبت های دارویی است. پس از انجام عمل برای بهترین نتیجه، استفاده از هر یک از این داروها را قطع کنید:

  • داروهای ضد التهاب،به مدت حداقل 4 هفته بعد از عمل
  • گیاهان رقیق کننده خون، مکمل ها یا ویتامین ها به مدت 21 روز بعد از عمل
  • استروئیدهای سیستماتیک،به مدت 6 هفته بعد از عمل

پی آر پی زانو knee PRP چیست ؟ + مراقبت های قبل و بعد از پی آر پی زانو 20 توصیه 

فیزیوتراپی بعد از پی آر پی زانو (Physiotherapy after knee PRP)

از دیگر روش های مراقبت های بعد از پی آر پی زانو فیزیوتراپی است. پس از انجام درمان تزریق پلاسمای غنی از پلاکت (PRP)، توصیه می شود به عنوان بخشی از برنامه درمانی کلی خود با یک فیزیوتراپیست مشورت کنید. فیزیوتراپی می تواند نقش مهمی در به حداکثر رساندن فواید درمان prp و کمک به بهبودی داشته باشد. دلایلی که پس از تزریق PRP باید به فیزیوتراپیست مراجعه کنید،عبارتند از:

1_توانبخشی: فیزیوتراپی می تواند به روند توانبخشی پس از تزریق PRP کمک کند. درمانگر می‌تواند وضعیت شما را ارزیابی کند، یک برنامه درمانی شخصی ایجاد کند، و شما را از طریق تمرین‌ها و تکنیک‌ هایی راهنمایی کند که باعث بهبودی، بازیابی عملکرد و بهبود تحرک می‌شود. و بدین صورت مراقبت های بعد از پی آر پی زانو را ارائه نماید.

2_مدیریت درد: تزریق PRP اغلب برای کاهش درد مرتبط با آسیب‌ها یا شرایط اسکلتی عضلانی استفاده می‌شود. فیزیوتراپیست می تواند با اجرای تکنیک های درمانی مختلف از جمله درمان دستی به مدیریت درد کمک کند. آنها همچنین می توانند در مورد روش های تسکین درد مانند گرما یا سرما درمانی مشاوره ارائه دهند.

بیشتر بدانید: پی آر پی مو در بارداری | 2 برابر شدن رشد مو با prp در بارداری

3_تقویت و حالت‌دهی: پس از تزریق PRP، بازسازی قدرت و بهبود عملکرد ناحیه آسیب‌دیده بسیار مهم است. یک فیزیوتراپیست می تواند تمرینات خاص و یک برنامه تقویتی پیشرونده متناسب برای شما را طراحی کند. این می تواند به بازیابی قدرت عضلانی، بهبود ثبات و جلوگیری از آسیب بیشتر کمک کند.

4_دامنه حرکت و انعطاف پذیری: تزریق PRP اغلب برای بهبود بافت انجام می شود که می تواند با سفتی یا محدودیت دامنه حرکتی همراه باشد. فیزیوتراپیست ها می توانند از تکنیک هایی مانند تمرینات کششی، حرکت مفاصل و درمان دستی برای بهبود انعطاف پذیری و بازگرداندن دامنه طبیعی حرکت استفاده کنند.

ترمیم عملکردی: فیزیوتراپیست ها نه تنها بر کاهش درد و بهبود تحرک و قدرت تمرکز می کنند، بلکه بر بازیابی توانایی های عملکردی و افزایش عملکرد نیز تمرکز دارند. محدودیت‌های عملکردی خاص( ممکن است شامل پیاده روی، بلند کردن یا انجام فعالیت های روزانه باشد)مربوط به آسیب یا شرایط شما نیز می‌تواند برای دستیابی به اهداف مورد نظر شما برطرف شود.

زمان مراجعه به فیزیوتراپیست پس از تزریق PRP ممکن است متناسب با آسیب یا شرایط خاص فرد، متفاوت باشد. در برخی موارد، ممکن است توصیه شود که بلافاصله پس از تزریق فیزیوتراپی شروع شود تا روند بهبودی آغاز شود و از عوارض جلوگیری شود.

در موارد دیگر، پزشک ممکن است قبل از شروع فیزیوتراپی، یک دوره استراحت را توصیه کند. پیروی از راهنمایی های ارائه شده و مراقبت های بعد از پی آر پی زانو توسط ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی در مورد زمان مناسب برای شروع فیزیوتراپی پس از تزریق PRP ضروری است.

فیزیوتراپی و مراقبت های بعد از پی آر پی زانو

تزریق پی آر پی زانو (Knee PRP injection)

بیمار در وضعیت خوابیده به پشت قرار گرفت و زانو بسته به محدودیت دامنه حرکتی، کشیده یا کمی خم شود. پوست با محلول پوویدون ید شسته شده ، PRP از طریق روش فوق کشکک جانبی با استفاده از سوزن 21 گیج به بورس فوق کشکک تزریق شد. قسمت جانبی فوقانی کشکک لمس شد و سوزن 1 سانتی متری بالا و 1 سانتی متری جانبی وارد شد.

سوزن زیر کشکک با زاویه 45 درجه کج شد. اگر مایع مفصلی قابل آسپیره بود، قبل از تزریق PRP خارج می شد. طبق پروتکل استاندارد ما، 4 تا 5 میلی لیتر LP-PRP هر 4 هفته سه بار تزریق شد. پس از درمان اثرات نامطلوب، مانند عفونت بایدمورد بررسی قرارگیرد.

تزریق prp | مراقبت های بعد از پی آر پی زانو

پی آر پی زانو چگونه انجام می شود؟

پزشک از شما نمونه خون می گیرد و اجزای نمونه شما را با سانتریفیوژ جدا می کند. پزشک نمونه پلاکت های به دست آمده که بسیار غلیظ هستند را مجدداً به محل آسیب یا درد تزریق می کند.این روش درمان در اغلب موارد 90 دقیقه طول می کشد.

پس از درمان، به شما توصیه می شود که برای مدت کوتاهی بی حرکت بمانید و استراحت کنید. اگر احساس ضعف یا سبکی سر می کنید، به پزشک اطلاع دهید و هر زمان که خواستید سؤال بپرسید.

مراقبت های بعد از پی آر پی زانو

ورزش بعد از پی آر پی زانو(Exercise after knee PRP)

روز 5-1

شما به تازگی prp خود را انجام داده اید، بنابراین باید بر روی آسان گرفتن آن و استراحت بسیار مورد نیاز تمرکز کنید. در این مرحله از مراقبت های بعد از پی آر پی زانو نیازی نیست که بی تحرک بمانید، بلکه فقط خود را به کارهای روزمره در خانه محدود کنید، به خصوص در 48 ساعت اول.

در ناحیه ای از بدن که تزریق PRP را دریافت کرده است، نباید ورزش کرد. در این زمان، خطر عفونت در محل برش بدن (محل تزریق) وجود دارد، بنابراین مطمئن شوید که در این مدت بهبودی خود را زیر نظر داشته باشید و اگر به نظر می رسد که ناحیه عفونی شده است، با پزشک خود صحبت کنید.

با این حال، می توانید 3 تا 5 روز پس از انجام عمل، ورزش نواحی آسیب دیده بدن را شروع کنید. برای مثال، اگر در شانه‌تان تزریق کرده‌اید، اما می‌خواهید پاهایتان را ورزش دهید، می‌توانید این کار را شروع کنید تا زمانی که این تمرینات روی شانه تأثیری نداشته باشد یا دردتان را افزایش دهد.

روز 14-5

همانطور که از روزهای اولیه پس از عمل خارج می شوید، می توانید فعالیت بدنی بیشتری را شروع کنید. در این مرحله از مراقبت های بعد از پی آر پی زانو ابتدا می توانید با کمی پیاده روی سبک و ملایم برای ورزش شروع کنید. اما ورزش دویدن یا تحمل وزن نباید انجام شود. همچنین مهم است که تعداد دفعات استفاده از پله ها را تا حد امکان کمتر کنید، به خصوص اگر تزریق پی آر پی لگن و زانو انجام دادید.

هنگامی که محل تزریق روی بدن شما بهبود یافت، می توانید تمرینات شنا را شروع کنید. پیاده روی در استخر یک مکان عالی برای شروع است. استفاده از کیک بورد یا نودل در حین شنا نیز به ارائه پشتیبانی اضافی کمک می کند.

هفته 6-2

در طی چند هفته آینده، باید روی تمریناتی تمرکز کنید که کمترین بار فشاری یا ضربه را روی مفاصل شما دارند. می توانید برای ورزش به پیاده روی ادامه دهید و همچنین در استخر یا شنا قدم بزنید، اما از پیاده روی در شیب ها یا زمین های ناهموار خودداری کنید. همچنین می توانید با دوچرخه ثابت شروع به ورزش کنید. با این حال، از انجام تمرینات بارگذاری مکرر مانند دویدن یا وزنه برداری خودداری کنید.

با شروع بیشتر ورزش کردن، زیاده روی نکنید. این باید فلسفه شما در طول روند بهبودی شما باشد. آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که صدمه بزنید. توصیه می کنیم در این مرحله با نصف ظرفیت ورزش کنید. اگر ورزش کردن به شما آسیب می‌زند، آن را متوقف کنید. تمرینات ملایمی مانند کشش، یوگا، تای چی و پیلاتس نیز عالی هستند.

هفته 8-6

در این مرحله از مراقبت های بعد از پی آر پی زانو می توانید تمرینات هوازی را با مقاومت سبک شروع کنید. این تمرینات باید به دستگاه بیضوی یا پارویی محدود شود. افزایش جریان خون این تمرینات به شما کمک می کند، اما باید به ناحیه ای از بدن که تحت درمان پی آر پی قرار گرفته است توجه کنید و در صورتی که درد داشتید، ورزش را متوقف کنید.

برای کمک به التهاب و درد، یخ هنوز یک درمان عالی در این مرحله است.

هفته 8 و پس از آن

در این مرحله از مراقبت های بعد از پی آر پی زانو اگر فعالیت‌هایی که در هفته‌های گذشته انجام داده‌اید، درد کمی ایجاد کرده‌اند، می‌توانید ورزش یا سرگرمی‌های معمولی خود مانند دویدن یا اسکی را دوباره وارد زندگی خود کنید. با این حال، قبل از رسیدن به شیب یا مسیر، باید تأیید پزشک و فیزیوتراپیست خود را داشته باشید.

همانطور که می بینید، پس از دو ماه، می توانید سبک زندگی مورد علاقه خود را از سر بگیرید. و این بار، می‌توانید از زندگی‌تان با شفای مؤثری که ماندگار است، لذت ببرید.

ورزش و مراقبت های بعد از پی آر پی زانو

هزینه عمل پی آر پی زانو (The cost of PRP knee surgery)

هزینه درمان PRP برای استئوآرتریت زانو به دلیل تفاوت در سیستم های مراقبت های بهداشتی، در دسترس بودن فناوری های پیشرفته پزشکی و تخصص ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در کشور های مختلف، متفاوت است.

بیماران ممکن است برای دستیابی به نتایج بهینه به جلسات متعدد نیاز داشته باشند که هزینه کلی را بیشتر افزایش می دهد. در کشورهای در حال توسعه، هزینه درمان PRP می تواند به طور چشمگیری به صرفه تر باشد.

هزینه پی آر پی زانو در تهران

پی آر پی زانو چیست | هزینه تزریق پی آر پی prp زانو سال 1402

هزینه پی آر پی | مراقبت های بعد از پی آر پی زانو

مزایا و معایب عمل پی آر پی زانو

مزایا

1_به بهبود انواع آسیب های ورزشی کمک می کند.

2_در کاهش التهاب به طور قابل توجهی موثر است.

3_درمان ساده و کم تهاجمی است.

4_عضلات ضعیف زانوی خود را تقویت کنید،ممکن است به اجتناب از جراحی زانو کمک کند.

معایب

1_ممکن است تورم بیش از حد در ناحیه به وجود آورد که باعث ناراحتی یا درد شود.

2_ممکن است هیچ بهبود ظاهری در ناحیه آسیب دیده وجود نداشته باشد.

3_پوست ناحیه تزریق شده ممکن است کبود یا تغییر رنگ به نظر برسد.

4_ممکن است تحت پوشش بیمه نباشد. خطر عفونت کمی وجود دارد.

ریکاوری پس از تزریق پی آر پی در زانو چقدر طول می کشد؟

این درد و مقداری تورم می تواند سه تا هفت روز طول بکشد و سپس حرکت و راحتی در مفصل به تدریج طی دو هفته افزایش می یابد. اگر یک تاندون، رباط یا عضله تحت درمان با PRP دارید، ممکن است کمی طولانی‌تر احساس درد کنید – بیشتر از ۷ تا ۱۰ روز.

آیا می توانم بعد از تزریق پی آر پی در زانو راه بروم؟

در مبحث مراقبت های بعد از پی آر پی زانو یکی از سوالاتی که از ما می پرسند این است که پس از تزریق PRP آیا می توانیم راه بروم؟ بعد از تزریق prp پزشک ارتوپد شما ممکن است مفصل تحت درمان را با استفاده از بند یا چکمه پیاده روی بی حرکت کند. اگر در حال درمان زانو، پا یا مچ پا هستید، ممکن است به شما توصیه شود که از عصا برای راه رفتن استفاده کنید.

بعد از تزریق پی آر پی چه مدت باید استراحت کرد؟

پس از جلسه PRP تراپی، توصیه می کنیم همواره مراقبت های بعد از پی آر پی زانو را جدی بگیرید. همه بیماران در روز عمل استراحت کنند. برای 2 روز آینده، استفاده محدود از ناحیه تزریق را توصیه می کنیم، اما حرکت تشویق می شود. این به بهبودی مفصل کمک می کند زیرا تزریق توسط بافت های اطراف آن ناحیه جذب می شود.

بعد از تزریق پی آر پی زانو از چه چیزهایی باید اجتناب کرد؟

تا سه روز بعد از انجام فعالیت های سنگین و ورزش خودداری کنید. حداقل تا سه روز بعد از عمل سیگار نکشید و الکل مصرف نکنید. هر دوی اینها می توانند روند بهبودی را مختل کنند و سیگار کشیدن ممکن است اثربخشی درمان را کاهش دهد. هیدراته بمانید و غذاهای سالم و مغذی بخورید. این موارد در مبحث مراقبت های بعد از پی آر پی زانو بسیار مهم هستند.

آیا بعد از پی آر پی زانوی خود را خم کنم؟

پس از جلسه PRP تراپی، توصیه می کنیم همه بیماران در روز عمل استراحت کنند. برای 2 روز آینده، استفاده محدود از ناحیه تزریق را توصیه می کنیم، اما حرکت تشویق می شود. این به بهبودی مفصل کمک می کند زیرا تزریق توسط بافت های اطراف آن ناحیه جذب می شود.

بعد از پی آر پی از چه ویتامین هایی باید اجتناب کرد؟

حداقل تا 10 روز پس از عمل از مصرف این مکمل های غذایی خودداری کنید: ویتامین E، روغن کتان، روغن ماهی، ویتامین A، کورکومین، زردچوبه، آلوئه و آستاکسانتین.

آیا می توانم زانوی خود را بعد از تزریق پی آر پی ماساژ دهم؟

 توصیه می شود تا چند روز بعد از عمل استراحت کنید. حداقل به مدت هشت ساعت محل تزریق را لمس نکنید، مالش ندهید یا ماساژ ندهید.

چرا بعد از پی آر پی کافئین مصرف نمی شود؟

از آنجایی که کافئین می تواند التهاب را افزایش دهد و فعالیت پلاکتی را کاهش دهد، به طور کلی توصیه می شود از نوشیدن قهوه پس از درمان PRP حداقل به مدت 48 ساعت اجتناب کنید. این به بدن زمان کافی برای بهبودی صحیح می دهد و کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که سلول های شما زمان لازم برای پاسخ به درمان را دارند.

چگونه می توانم PRP را موثرتر کنم؟

قبل از درمان PRP، سبزیجات تیره، برگدار و سبز بخورید و مصرف آهن و ویتامین B خود را افزایش دهید. علاوه بر این، شما باید تمرینات قلبی با شدت بالا را انجام دهید. همچنین از سیگار کشیدن، نوشیدن الکل و مصرف غذاهایی که پلاکت‌ها را کاهش می‌دهند اجتناب کنید.

آیا یک درمان PRP برای زانو کافی است؟

همانطور که هر بیمار متفاوت است، تعداد تزریقات پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) مورد نیاز برای درد زانو ممکن است متفاوت باشد. مطالعات آزمایشی و امکان‌سنجی گزارش می‌دهند که برای نتایج مطلوب، درمان اولیه پلاسمای غنی از پلاکت باید شامل سه تزریق در طول سه ماه باشد.

بعد از درمان PRP از چه غذاهایی اجتناب کنیم؟

اجتناب از غذاها و نوشیدنی های کاهش دهنده پلاکت مثل آب مقوی (کینین)، آب زغال اخته

چند بار می توان PRP را روی زانو انجام داد؟

در واقع، شما می توانید بلافاصله پس از عمل به کار یا فعالیت های عادی خود بازگردید. ممکن است تا سه تزریق پی آر پی در یک دوره شش ماهه نیاز داشته باشید که معمولاً با فاصله دو تا سه هفته از هم انجام می شود، اما ممکن است بتوانید پس از تزریق اول یا دوم به تسکین کامل برسید.

چگونه بفهمم پی آر پی کار می کند؟

نتایج درمان PRP پس از چند هفته برای تزریق مفصل و شش ماه برای تزریق پوست سر قابل توجه است و دائمی نیست. بیماران ممکن است به دستور پزشک خود نیاز به تزریق اضافی داشته باشند.

چه تعداد تزریق PRP برای زانو لازم است؟

به طور معمول، ما با دو تا سه جلسه با فاصله چند هفته شروع می کنیم. با این حال، اگر وضعیت شما بسیار جدی است، یا اگر ورزشکار هستید و یک رویداد ورزشی مهم در راه است، ممکن است درمان PRP بیشتری را توصیه کنیم.

چرا زانویم بعد از پی آر پی بیشتر درد می کند؟

این در نتیجه این واقعیت است که تزریق PRP باعث ایجاد التهاب حاد برای کمک به بهبود بافت شما می شود. این امر به ویژه در مورد آسیب هایی مانند آسیب های رباط های زانو صادق است.

آیا PRP می تواند غضروف زانو را بازسازی کند؟

نتیجه‌گیری: این مطالعه از اثربخشی PRP در مدیریت آرتروز زانو با بهبود درد، سفتی مفاصل و فعالیت‌های روزمره زندگی و همچنین کمک به ترمیم و بازسازی غضروف مفصلی حمایت می‌کند.

بعد از تزریق پی آر پی چگونه می خوابید؟

با سر کمی بالا بخوابید تا احتمال ورم خفیف کاهش یابد.

آیا می توانم بعد از پی آر پی دوش بگیرم؟

از سونا، اتاق بخار، شنا به مدت 2 روز پس از درمان خودداری کنید.

PRP در زانو چقدر دردناک است؟

تزریق PRP دردناک تر از تزریق استروئید یا هیالورونیک نیست.پس از تزریق PRP، بیمار ممکن است در 48 ساعت اول درد و سفتی اطراف ناحیه درمان را تجربه کند وتا یک هفته بعد زانو کمی گرم و متورم می شود.پس از درمان، این احتمال وجود دارد که درد یا ناراحتی خفیف تا متوسط ​​را در محل تزریق تجربه کنید. این طبیعی است و نشانه آن است که بدن شما با تطبیق با تزریق در حال بهبود است. برای کمک به بهبودی بهتر است هیدراته بمانید و مقدار زیادی آب بنوشید.

درد بعد از تزریق پی آر پی چقدر است؟

ممکن است به مدت 24 تا 48 ساعت در محل PRPدرد شدید داشته باشید. لطفاً در صورت نیاز از تیلنول یا اولترام (ترامادول) استفاده کنید، اما بیش از 3000 میلی گرم تایلنول را در 24 ساعت مصرف نکنید. ممکن است به شما داروهای ضد درد مخدر داده شود.

 توجه: برخی از داروهای مسکن حاوی تیلنول هستند.

بعد از درمان PRP چه بخورم؟

  • سبزیجات تیره، برگدار و سبز بخورید.
  • مصرف آهن و ویتامین B خود را افزایش دهید.
  • در تمرینات قلبی با شدت بالا شرکت کنید .
  • از سیگار کشیدن و نوشیدن خودداری کنید.
  • از خوردن و نوشیدنی هایی که پلاکت ها را کاهش می دهند خودداری کنید.

آیا PRP برای زانوهای بد کار می کند؟

 شواهد اخیر حاکی از فواید تزریق پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) برای زانو در مدیریت استئوآرتریت خفیف تا متوسط ​​(OA) است. کاهش درد، سفتی و بهبود عملکرد گزارش شده است.

عوارض تزریق پی آر پی در زانو چیست؟

این عوارض جانبی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

1_خونریزی جزئی

2_عفونت

3_درد در محل تزریق (پزشک ممکن است ابتدا یک بیهوشی استفاده کند و سپس تزریق PRP را انجام دهد)

4_تورم خفیف، قرمزی و تغییر رنگ پوست (اینها به سرعت برطرف می شوند)

بعد از تزریق PRP زانو چه مدت استراحت کنم؟

این تزریق از دو دارو تشکیل شده است: کورتیزون (یک استروئید) و مارکائین (عامل بی حسی). توصیه می شود که تقریباً به مدت 48 ساعت از هرگونه فعالیت سطح بالا با زانوی خود خودداری کنید. فعالیت های معمول از جمله پیاده روی مجاز است.

میزان موفقیت تزریق پی آر پی زانو چقدر است؟

به طور کلی، 60٪ از بیماران با PRP نتایج خوبی داشتند و درد زانو کمتری داشتند. 60 درصد به طور کلی نشان دهنده میانگینی است که بین بیماران مبتلا به استئوآرتریت زانو مرحله 2 خفیف تا استئوآرتریت زانو مرحله 4 شدیدتر به دست آمده است.

چرا بعد از تزریق پی آر پی اینقدر درد دارم؟

درمان پی آر پی برای اثربخشی به زمان و مراقبت های بعد از پی آر پی زانو نیاز دارد. این مانند تزریق استروئیدی نیست که بلافاصله احساس بهتری داشته باشید. ممکن است در ابتدا درد بیشتری احساس کنید، زیرا ما در ناحیه ای که قبلاً زخم شده بود ورم ایجاد می کنیم. تورم لازم است تا سلول های خونی شروع به کمک به بهبودی طولانی مدت کنند.

چقدر طول می کشد تا PRP جذب شود؟

پس از تزریق PRP، و برای مراقبت های بعد از پی آر پی زانو معمولاً مقداری بهبود بلافاصله قابل توجه است، با این حال، معمولاً طی چند روز به حالت اولیه باز می‌گردد زیرا قسمت مایع PRP قبل از تأثیرات کامل فرآیند بازسازی توسط بدن شما جذب می‌شود.

چگونه می توانم PRP را کمتر دردناک کنم؟

در این مطالعه تصادفی کنترل شده با تقسیم اسکالپ، ما نشان دادیم که درد ناشی از تزریق غیرفعال PRP پوست سر را می توان با استفاده از فشرده سازی کیسه یخ و VAD کاهش داد. هر دو روش ارزان هستند، به راحتی قابل دسترسی هستند و می توانند با هم برای اثر هم افزایی استفاده شوند.

چه مدت بعد از پی آر پی پف می کنم؟

واکنش اولیه به تزریق PRP از یک پاسخ التهابی خفیف و شدید متفاوت است که ممکن است به صورت تورم، قرمزی و درد ظاهر شود. به طور معمول بیماران فقط برای 3-5 روز کمی ناراحتی را تجربه می کنند.

آیا پی آر پی تعویض زانو را به تاخیر می اندازد؟

 درجه شدت، سن، دوره‌های PRP و مسیر تجویز بر میزان مؤثر بودن PRP در به تاخیر انداختن جراحی تأثیر دارد. در مجموع، یافته های این مطالعه نشان داد که تزریق داخل مفصلی PRP در به تاخیر انداختن تعویض کامل زانو در بیماران مبتلا به آرتریت زانو مفید است.

آیا بعد از پی آر پی باید یخ بزارم؟

برای مراقبت های بعد از پی آر پی زانو از یخ در محل PRP استفاده نکنید زیرا یخ تورم را کاهش می دهد. هدف از درمان ایجاد تورم است که به بهبودی شما کمک می کند.

درمان پی آر پی چگونه کار می کند؟

باعث التهاب خفیف می شود که آبشار بهبودی را آغاز می کند. در نتیجه یک کلاژن جدید بالغ می شود، شروع به کوچک شدن می کند و باعث سفت شدن و تقویت تاندون ها و رباط های ناحیه آسیب دیده می شود.

آیا می توان امگا 3 را بعد از پی آر پی مصرف کرد؟

 استفاده از روغن ماهی امگا 3 و سایر عوامل ضد التهابی طبیعی مانند روغن ماهی، به یک شکل عمل نمی کند و بنابراین محدودیتی ندارد.

چه مدت بعد از پی آر پی از ورزش اجتناب کنیم؟

دو هفته اول هفته اول پس از تزریق پی آر پی، باید استراحت کرده و ورزش را کنار بگذارید. بنابراین در این مرحله مراقبت های بعد از پی آر پی زانو را فراموش نکنید.

آیا می توانم ولتارن را بعد از پی آر پی مصرف کنم؟

نکته مهمی که در مبحث مراقبت های بعد از پی آر پی زانو مهم است این است که باید هر گونه داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (مانند آسپرین، نوروفن، ولتارن، سلبرکس) یا هر داروی ضدالتهاب دیگری را از 2 روز قبل تا 10 روز پس از درمان با پی آر پی قطع کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید 02144387785